Κατασκευή & Επισκευή Ρουλεμάν
Όλα αυτά τα χρόνια, η εταιρεία ΟΤΕΜ έχει ολοκληρώσει με επιτυχία πολλά έργα σχετικά με το τρύπημα, το ακόνισμα, το φρεζάρισμα, την κατασκευή και την επιδιόρθωση ρουλεμάν.
Μηχανή διάνοιξης
Συσκευή για την παραγωγή ομαλών και ακριβών οπών σε ένα τεμάχιο εργασίας με διεύρυνση των υπαρχουσών οπών με μια οπή, η οποία μπορεί να φέρει ένα μόνο κοπτικό άκρο από χάλυβα, τσιμεντοκαρβίδιο ή διαμάντι ή μπορεί να είναι ένας μικρός τροχός λείανσης. Τα εργαλεία ενός σημείου, που συγκρατούνται σε μια κεφαλή διάτρησης προσαρτημένη σε μια περιστρεφόμενη άτρακτο, κινούνται κυκλικά στις πλευρές των υφιστάμενων οπών. Η διάμετρος της οπής που σαρώνει το εργαλείο ελέγχεται με ρύθμιση της κεφαλής διάτρησης.
Μηχανή φρεζαρίσματος
Συσκευή που περιστρέφει ένα κυκλικό εργαλείο το οποίο έχει έναν αριθμό κοπτικών ακμών συμμετρικά διατεταγμένων γύρω από τον άξονά του- το τεμάχιο συγκρατείται συνήθως σε μέγγενη ή παρόμοια συσκευή στερεωμένη σε τραπέζι που μπορεί να κινείται σε τρεις κάθετες κατευθύνσεις. Τα κοπτικά εργαλεία σε σχήμα δίσκου ή βαρελιού στερεώνονται μέσω οπών στο κέντρο τους σε άξονες που συνδέονται με την άτρακτο της μηχανής- έχουν δόντια μόνο στην περιφέρεια ή τόσο στην περιφέρεια όσο και στις επιφάνειες. Ο ακροφρεζάς είναι ένα κοπτικό σε σχήμα μολυβιού με κωνικό στέλεχος που προσαρμόζεται στον άξονα της μηχανής- έχει δόντια κοπής στην πρόσοψή του και σπειροειδείς λεπίδες στην πλευρική επιφάνεια.
Κατά τη διαδικασία φρεζαρίσματος, το τεμάχιο μεταφέρεται πάνω σε ένα τραπέζι που κινείται είτε χειροκίνητα είτε με ηλεκτρικό ρεύμα ενάντια στο περιστρεφόμενο κοπτικό. Οι μηχανές φρεζαρίσματος παράγουν συνήθως επίπεδες επιφάνειες, αλλά οποιοδήποτε σχήμα μπορεί να λειανθεί στο κοπτικό θα αναπαραχθεί στο έργο. Για το φρεζάρισμα των δοντιών ενός οδοντωτού τροχού χρησιμοποιείται ένα δισκοειδές κοπτικό με τις κοπτικές ακμές του στο σχήμα του διαστήματος (αυλάκι) μεταξύ των δοντιών του τροχού, φρεζάροντας το κενό του τροχού ένα διάστημα κάθε φορά.
Κατασκευή & επισκευή ρουλεμάν
Ανακατασκευή ρουλεμάν με κράματα χαλκού και μέταλλο babbitt.
Μέταλλο Babbitt, οποιοδήποτε από διάφορα κράματα με βάση τον κασσίτερο ή τον μόλυβδο που χρησιμοποιούνται ως υλικό έδρασης για άξονες και στροφαλοφόρους άξονες, με βάση το κράμα κασσίτερου που εφευρέθηκε το 1839 από τον Isaac Babbitt για χρήση σε ατμομηχανές. Τα σύγχρονα babbitts παρέχουν επένδυση χαμηλής τριβής για κελύφη ρουλεμάν από ισχυρότερα μέταλλα, όπως χυτοσίδηρο, χάλυβα ή χαλκό. Μπορούν να κατασκευαστούν από: (1) κράματα υψηλής περιεκτικότητας σε κασσίτερο με μικρές ποσότητες αντιμονίου και χαλκού- (2) κράματα υψηλής περιεκτικότητας σε μόλυβδο που περιέχουν αντιμόνιο, αρσενικό και κασσίτερο- και (3) ενδιάμεσα κράματα κασσίτερου-μόλυβδου με αντιμόνιο και χαλκό. Οι μικρές ποσότητες σκληρού μετάλλου σε μια μαλακή μήτρα κασσίτερου ή μολύβδου δημιουργούν ένα υλικό αρκετά ισχυρό ώστε να αντέχει σχετικά υψηλές ταχύτητες και φορτία, αλλά και αρκετά μαλακό ώστε να ενσωματώνει ρύπους ή άλλες διεισδύσεις και να μην καρφώνεται σε έναν περιστρεφόμενο άξονα σε περίπτωση αστοχίας της λίπανσης. Τα babbitts κασσίτερου μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε υψηλότερες θερμοκρασίες από τα φθηνότερα κράματα μολύβδου.